Monday, February 10, 2014

10. nap

Wow, mar 10 napja itt vagyok, milyen hamar telik az ido!

Mindenki kerdi, hogy telnek a napjaim. Hat akkor elmeselem: 7-8-kor szoktam kelni, (a csalad 6-kor kel, a gyerekek 8-ra jarnak iskolaba, sok idobe telik a keszulodes), 9kor reggeli - tea, kenyer es/vagy mandazi (egy  fajta fank). A tea kotelezo resze minden etkezesnek, sot, napkozben is allandoan isszak, igy keszul: vizet es tejet osszefozik, majd tealevelek es cukor kerul bele, nagyon forron isszak, nekem es a csalad legfiatalabb tagjanak, a 4 eves Obamanak, le szoktuk huteni, mas mindenki megszokta a forro teat.

10-kor lemegyek az iskolahoz, segitek a reggeli kiosztasban. A diakok reggelije a porridge, cassava-bol keszult tejbegriz szeru vastag folyadek, bevallom, nem szeretem az izet, savanykas, furcsa ize es szaga van. Porridge utan bemegyek valamelyik osztalyba, beszelgetni a diakokkal, vagy a baby class enekel nekem. Meg nem tanitottam a gyerekeknek, mult heten teszteles volt (havonta tartanak tesztelest).

1-kor ebed, ami altalaban risz, ugali (ez a puliszka, a nemzeti kenyai etel, annyiban kulonbozik a mienktol, hogy feher kukoricabol keszul es nem tesznek sot a vizbe), hal, kaposzta, vagy marhahusbol keszult porkolt. Delutan altalaban bejovunk Mbita varosba, netezni, vasarolni. Penteken foci meccset neztem, a gyerekek nagyon szeretnek focizni, ugyesek is. Furcsa volt latni, hogy mezitlab szaladgalnak a koves palyan. A foci cipoket csak akkor hasznalja a csapat, ha fontos meccs van valamilyen mas iskolaval.

Napkozben egyszer vagy ketszer lemegyunk a topartra mosogatni. Ma a ruhaimat is kimostam, csodalkozott is Lilian (a csaladanya) hogy tudok kezzel mosni, mert volt mar olyan onkentes, akit meg kellett tanitani kezzel mosni.

8-kor sotetedik, ezert estenkent nincs sok tevekenyseg, a csalad gyerekeivel jatszunk valamit, vagy olvasni szoktam. 9-kor vacsora, majd 10-kor lefekves. Aram nincs a faluban, a szigeten csak par haznal van aram. A mi hazunkon vagy egy napelem (ez szerencses eset), egy villanykorte eg a nappaliban estenkent, de neha az is kialszik, ha felhos volt az eg napkozben. A konyhaban petroleumlampa fenyenel foznek. A fozes nehezkes, faval es szennel foznek, de Lilian nagyon jo szakacs, finomakat foz nekunk.

A csalad: Samwelnek 2 felesege van, osszesen 8 gyereke, ebbol 3 lany mas varosban tanul, de van ket orokbefogadott gyerek is. Amit nagyon szeretek, hogy allandoan uj es uj gyerekek jelennek meg a haz korul, jatszani jonnek, altalaban kapnak teat es egy tanyer rizset vagy ugalit. A csalad nagylelku, mindenkin probal segiteni a faluban, ezert neha ugy erzem, hogy egy vegtelen nagy csalad resze vagyok.



2 comments:

  1. valami ünnepség, party még nem volt? dokumentálj olyat is, lássuk, hogy ropják... vagy szervezzél te egy valamit nekik naaaa, tanitsd meg őket maffiázni, vagy csocsozni vagy valami :D
    Ügyesek legyetek! :)

    ReplyDelete
  2. Hat roszul nem viszed orvendunk hogy szereted a kepeket meg nem lattam de megnezem. Sok sikert es kitartast kellemes onkentesseget.

    ReplyDelete