Wednesday, February 12, 2014

12. nap

Jelentem tovabbra is jol vagyok, mar 12. napja Kenyaban.

Meg nem vagyok fekete, a nap keveset sutott a napokban, inkabb felhos az eg, enyhen szellos. Nagy meleg sincs a lengedezo szelnek koszonhetoen. Otthonrol ugy jottem el, hogy februar es marcius a ket legmelegebb honap, de ugy nez ki a Wikipedia atvert engem, mert itt kiderult, hogy marciusban kezdodik az esos evszak (a hosszabbik esos evszak, mert van egy rovid is: oktober - december kozott), es allitolag aprilis szokott lenni a legesosebb honap. Majd kiderul.

Szunyogok: a szunyog a legveszelyesebb dolog errefele, mert az hordozza a malariat, es a malaria ellen nincs oltas, profilaxissal szokas vedekezni, ezrt hetente szedem a Mefloqin hatoanyagu gyogyszert. Ugye otthonrol ugy jottem el, hogy "jaj a szunyogok", es az volt az elvarasom, hogy rajzani fognak korulottem (aki volt a Deltaban, az tudja mit jelent), de meglepetesemre alig van szunyog, legalabbis nem latom oket. Eddig egyetlen csipes van rajtam, remelhetoleg nem a malarias fajta.

Itt a to korul a masik nagy veszelyt a vizilovak jelentik, akik annak ellenere, hogy novenyevo allatok, sokszor megtamadjak az embert es bizony legtobb esetben halalos kimenetelu a dolog. En meg nem lattam vizilovat, pedig sokat vagyok lent a tonal, talan valamelyik reggel hallottam a hangjukat, de az sem biztos. Kezdem azt hinni, hogy ez csak legenda es nincsenek is vizilovak a toban.

1 comment: